TEDRteam, Fibonacci International Robot Olympiads 2024'ün şampiyonu oldu
İSTANBUL (AA) - TED Rönesans Koleji ortaokul öğrencilerinden oluşan TEDRteam, İtalya'nın başkenti Roma'da gerçekleştirilen robot olimpiyatları Fibonacci International Robot Olympiads 2024'te "Yazılım Teknolojileri Girişimciliği" kategorisinde "alınırmı.com" projesiyle birincilik kazandı.
Kolejden yapılan açıklamaya göre, genç yeteneklerin robot teknolojisi ve kodlama alanlarında yarıştığı organizasyonda 13 farklı ülkeden 114 takım 18 kategoride yarıştı.
Türkiye'de bölge, ulusal ve uluslararası finalleri tamamlayarak İtalya'daki olimpiyatlara katılmaya hak kazanan TEDRteam takımı, "Yazılım Teknolojileri Girişimciliği" kategorisinde tüketici deneyim platformu oluşumu "alınırmı.com" projesiyle jürinin karşısına çıkarak şampiyonluk ödülünü kazandı.
Yarışmada ayrıca kolejin TEDRoboteam takımı da "Mbot Çizgi İzleyen Yarışması" kategorisinde Türkiye'yi temsil etti.
Temel amacı, tüketicilerin satın alma kararlarını desteklemek ve güvenilir bilgiye erişimlerini sağlamak olan proje, kullanıcıların çeşitli ürünler hakkında deneyimlerini metin, fotoğraf, video veya hikaye olarak paylaşabilecekleri ve diğer deneyimleri inceleyebilecekleri çevrim içi mobil bir uygulama olarak tasarlandı.
Kullanıcıların arama, filtreleme ve kategorilere ayırma yaparak ürünle ilgili deneyimlere kolayca ulaşabildiği projede, satın alma öncesinde ürünün beklentisini karşılayıp karşılayamayacağı hakkında yorum da yapılabiliyor.
Böylece bilinçli tüketim toplumu oluşumuna katkı sağlayarak sürdürülebilirlik adına önemli bir adım atılması hedefleniyor.
TED Rönesans Koleji Bilişim Teknolojileri öğretmeni Burçin Karaman'ın mentörlüğünde oluşan takımın öğrencileri Çağan Arın Güler, Derin Oktay, Doruk Kartal Atmaca ve Nur Koçel girişimcilik projeleri için birçok lider e-ticaret uygulamasından kullanıcı geri bildirimlerini inceledi.
Hepsiburada, N11, Çiçeksepeti, Arabam.com gibi kuruluşlarının yöneticileriyle görüşmeler yapan öğrenciler, içerik üreticileri röportajlar gerçekleştirirken, konuyla ilgili ihtiyaç analizi anketleri yaptı.
Veriler ışığında örnek prototipi ve proje için gerekli bütçeyi planlayan öğrenciler, genç girişimciler olarak daha önce hiç yapılmamış özgün bir fikri hayata geçirdi. Öğrenciler, uygulamalarının yazılım sürecini tamamlamayı hedefliyor.