Visa "Kadın Futbolunda Bileşik Etki" araştırmasının sonuçlarını yayımladı

Ekonomi (AA) - Anadolu Ajansı | 19.09.2024 - 14:24, Güncelleme: 19.09.2024 - 16:05 290+ kez okundu.
 

Visa "Kadın Futbolunda Bileşik Etki" araştırmasının sonuçlarını yayımladı

- Visa Güney Avrupa Pazarlama Başkanı Birim Gönülşen: - "Kadın futbolunda önemli bir zemin oluşturulmasına katkıda bulunduk ve şimdi bu hareketi daha da ileriye taşımaya kararlıyız"
İSTANBUL (AA) - Visa, kadın futbolunun başarı ve büyüme potansiyeline yönelik gerçekleştirdiği "Kadın Futbolunda Bileşik Etki" araştırmasının sonuçlarını paylaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, kadın futbolu, son 5 yılda popülerlik, görünürlük, tanınırlık ve finansal başarı açısından büyüme kaydederken şirket, bu büyümeyi daha da hızlandırma taahhüdüyle, kadın futbolu üzerine yeni bir çalışma başlattı. Çalışmayla, kadın futbolunun kaydettiği büyümeyi ve gelişimi gözler önüne serilirken bu spor dalının tam potansiyeline ulaşabilmesi için gerekli unsurlara dikkat çekilmesi hedeflendi. Kadın futbolu, sponsorlukların yanı sıra, küresel çapta kayda değer boyutta ekonomik etki de yaratıyor. 2023 FIFA Kadınlar Dünya Kupası'nın ardından yapılan bir araştırmada, turnuvanın küresel gayrisafi yurtiçi hasılaya (GSYİH) yaklaşık 1,9 milyar dolar, hane gelirlerine ise 932 milyon dolar katkıda bulunduğu ve 38 binin üzerinde istihdam oluşturduğu ortaya kondu. Kadın futbolunun ekonomiye etkisinin her geçen yıl artmasıyla birlikte, UEFA Kadınlar 2025 Avrupa Futbol Şampiyonası'nın da spor sahnesinde güçlü bir konumda olması bekleniyor. 15 yılı aşkın süredir kadın futbolunun büyümesine destek veren şirket, 2018'de UEFA Kadın Futbolunun dünyadaki ilk bağımsız sponsoru oldu. Kadın futbolunun gelişiminde oyuncuların profesyonelleşmesinin de kilit rol oynadığının bilinciyle, Team Visa ve 2021'de kadın futbolcuları desteklemek amacıyla yürütülen ikinci yarı programları aracılığıyla sporculara saha içinde ve dışında kendilerini geliştirmek için ihtiyaç duydukları araçları, kaynakları ve desteği sağladı. Şirketin kadın futboluna olan bağlılığı, sahip olduğu teknoloji aracılığıyla taraftar deneyimini geliştirmeye kadar uzanıyor. Çevrim içi spor yayın platformu aboneliklerinden fiziki bilet alımlarına, maçı tribünde izlemekten ve takım logolu ürün alımlarına kadar uzanan geniş bir yelpazede şirket, kadın futbolu taraftarlarına hızlı, güvenli ve kolay bir deneyim sunuyor. - "Medya hakları, kadın futbolu üzerindeki etkisini artırıyor" Araştırmada, kadın futbolu üzerinde etkili olan önemli faktörler belirlendi. Buna göre, kadın futbolunda sponsorluk faaliyetleri, markaların bu spor dalının gücünü keşfetmesiyle hızla arttı. Medya hakları, yeni anlaşmalar ve yatırımcılarla birlikte kadın futbolu üzerindeki etkisini artırıyor. Artan yatırımlarla birlikte kadın futbolu bir evrime sahne olurken, tüm bu gelişmeler profesyonel sporcuların deneyimini de geliştiren bir unsur olmaya devam ediyor. Daha büyük stadyumlarda daha fazla maçın gerçekleşmesiyle, medya da maçları daha geniş kapsamlı yayınlama imkanını yakaladı. Benzer şekilde taraftarlar da bu sayede daha ilgi çekici, fiziki ve dijital deneyimlere erişim kazandı. Kadın futbolu diğer spor dallarından ayrışırken, özgünlüğüyle öne çıktı. Kadın futbolunda taraftar deneyiminin daha kapsayıcı olduğu ve oyuncuların kişiliklerinin de bu spor dalının başarısında kilit rol oynadığı görüldü. Araştırmanın önemli bulgularına göre, kadın futbolu taraftarlarının yüzde 53'ü, bu spor dalına son üç yılda ilgi duymaya başladı. Taraftarlık oranı 18 ila 24 yaş grubunda yüzde 62'ye yükseldi. Taraftarların yüzde 44'ü, önümüzdeki üç yıl içinde kadın futboluyla daha yakın etkileşime geçmeyi bekliyor. Taraftarın yüzde 70'i, yedisi markaların sporun görünürlüğünü artırmaya yardımcı olduğuna inanırken; yüzde 67'si, markaların bu sporun gelişimi için gerekli olduğunu düşünüyor. Özellikle Birleşik Krallık'ta kadın futbolu taraftarlarının nüfusun geneline kıyasla daha yüksek satın alma gücüne sahip olduğu ve spor ürünlerine yüzde 71, eğlenceye ise yüzde 41 daha fazla harcama yaptığı dikkat çekiyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Güney Avrupa Pazarlama Başkanı Birim Gönülşen, kadın futboluna eşik atlatacak önemli bir dönüm noktasında olduklarını belirtti. Gönülşen, "Visa olarak, kadın futbolunda önemli bir zemin oluşturulmasına katkıda bulunduk ve şimdi bu hareketi daha da ileriye taşımaya kararlıyız. Kadın futbolu dünya çapında rekorlar kırmaya ve taraftarların kalplerini fethetmeye devam ederken, yeni araştırmamız, bu spor dalında ortaya çıkarılabilecek büyük bir potansiyele işaret ediyor." ifadelerini kullandı.
- Visa Güney Avrupa Pazarlama Başkanı Birim Gönülşen: - "Kadın futbolunda önemli bir zemin oluşturulmasına katkıda bulunduk ve şimdi bu hareketi daha da ileriye taşımaya kararlıyız"

İSTANBUL (AA) - Visa, kadın futbolunun başarı ve büyüme potansiyeline yönelik gerçekleştirdiği "Kadın Futbolunda Bileşik Etki" araştırmasının sonuçlarını paylaştı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, kadın futbolu, son 5 yılda popülerlik, görünürlük, tanınırlık ve finansal başarı açısından büyüme kaydederken şirket, bu büyümeyi daha da hızlandırma taahhüdüyle, kadın futbolu üzerine yeni bir çalışma başlattı.

Çalışmayla, kadın futbolunun kaydettiği büyümeyi ve gelişimi gözler önüne serilirken bu spor dalının tam potansiyeline ulaşabilmesi için gerekli unsurlara dikkat çekilmesi hedeflendi.

Kadın futbolu, sponsorlukların yanı sıra, küresel çapta kayda değer boyutta ekonomik etki de yaratıyor.

2023 FIFA Kadınlar Dünya Kupası'nın ardından yapılan bir araştırmada, turnuvanın küresel gayrisafi yurtiçi hasılaya (GSYİH) yaklaşık 1,9 milyar dolar, hane gelirlerine ise 932 milyon dolar katkıda bulunduğu ve 38 binin üzerinde istihdam oluşturduğu ortaya kondu.

Kadın futbolunun ekonomiye etkisinin her geçen yıl artmasıyla birlikte, UEFA Kadınlar 2025 Avrupa Futbol Şampiyonası'nın da spor sahnesinde güçlü bir konumda olması bekleniyor.

15 yılı aşkın süredir kadın futbolunun büyümesine destek veren şirket, 2018'de UEFA Kadın Futbolunun dünyadaki ilk bağımsız sponsoru oldu.

Kadın futbolunun gelişiminde oyuncuların profesyonelleşmesinin de kilit rol oynadığının bilinciyle, Team Visa ve 2021'de kadın futbolcuları desteklemek amacıyla yürütülen ikinci yarı programları aracılığıyla sporculara saha içinde ve dışında kendilerini geliştirmek için ihtiyaç duydukları araçları, kaynakları ve desteği sağladı.

Şirketin kadın futboluna olan bağlılığı, sahip olduğu teknoloji aracılığıyla taraftar deneyimini geliştirmeye kadar uzanıyor. Çevrim içi spor yayın platformu aboneliklerinden fiziki bilet alımlarına, maçı tribünde izlemekten ve takım logolu ürün alımlarına kadar uzanan geniş bir yelpazede şirket, kadın futbolu taraftarlarına hızlı, güvenli ve kolay bir deneyim sunuyor.

- "Medya hakları, kadın futbolu üzerindeki etkisini artırıyor"

Araştırmada, kadın futbolu üzerinde etkili olan önemli faktörler belirlendi. Buna göre, kadın futbolunda sponsorluk faaliyetleri, markaların bu spor dalının gücünü keşfetmesiyle hızla arttı.

Medya hakları, yeni anlaşmalar ve yatırımcılarla birlikte kadın futbolu üzerindeki etkisini artırıyor. Artan yatırımlarla birlikte kadın futbolu bir evrime sahne olurken, tüm bu gelişmeler profesyonel sporcuların deneyimini de geliştiren bir unsur olmaya devam ediyor.

Daha büyük stadyumlarda daha fazla maçın gerçekleşmesiyle, medya da maçları daha geniş kapsamlı yayınlama imkanını yakaladı. Benzer şekilde taraftarlar da bu sayede daha ilgi çekici, fiziki ve dijital deneyimlere erişim kazandı. Kadın futbolu diğer spor dallarından ayrışırken, özgünlüğüyle öne çıktı. Kadın futbolunda taraftar deneyiminin daha kapsayıcı olduğu ve oyuncuların kişiliklerinin de bu spor dalının başarısında kilit rol oynadığı görüldü.

Araştırmanın önemli bulgularına göre, kadın futbolu taraftarlarının yüzde 53'ü, bu spor dalına son üç yılda ilgi duymaya başladı. Taraftarlık oranı 18 ila 24 yaş grubunda yüzde 62'ye yükseldi. Taraftarların yüzde 44'ü, önümüzdeki üç yıl içinde kadın futboluyla daha yakın etkileşime geçmeyi bekliyor.

Taraftarın yüzde 70'i, yedisi markaların sporun görünürlüğünü artırmaya yardımcı olduğuna inanırken; yüzde 67'si, markaların bu sporun gelişimi için gerekli olduğunu düşünüyor.

Özellikle Birleşik Krallık'ta kadın futbolu taraftarlarının nüfusun geneline kıyasla daha yüksek satın alma gücüne sahip olduğu ve spor ürünlerine yüzde 71, eğlenceye ise yüzde 41 daha fazla harcama yaptığı dikkat çekiyor.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Güney Avrupa Pazarlama Başkanı Birim Gönülşen, kadın futboluna eşik atlatacak önemli bir dönüm noktasında olduklarını belirtti.

Gönülşen, " Visa olarak, kadın futbolunda önemli bir zemin oluşturulmasına katkıda bulunduk ve şimdi bu hareketi daha da ileriye taşımaya kararlıyız. Kadın futbolu dünya çapında rekorlar kırmaya ve taraftarların kalplerini fethetmeye devam ederken, yeni araştırmamız, bu spor dalında ortaya çıkarılabilecek büyük bir potansiyele işaret ediyor." ifadelerini kullandı.

İstanbul HABERİ

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve noktahaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.
beylikdüzü escort esenyurt escort beylikdüzü bayan avcılar escort istanbul escort beylikdüzü escort bahceşehir escort esenyurt escort fındıkzade escort fındıkzade escort istanbul escort şişli escort